W każdej branży można spotkać się z usługami o dużym rozstrzale cenowym – czasem jest to kwestia prestiżowej marki, czasem ponadprzeciętnej jakości. Jeśli chodzi o wycinanie laserowe w metalu, raczej skłaniamy się ku drugiej opcji – nie ma tu projektantów z okładek gazet, a jedynie bardziej lub mniej fachowe wykonanie usługi. Na cenę składa się kilka czynników, takich jak sprzęt, na którym pracuje zleceniobiorca, wymiary elementów i ich ilość. Uzyskanie tych informacji dopiero pozwoli wykonawcy na przygotowanie wyceny. Ale jak to działa w praktyce?
Laserowe cięcie blach – co stoi za ceną?
Różne zakłady zajmujące się obróbką metali korzystają z różnego sprzętu – różnych producentów. Mogą one mieć różne parametry, a w związku z tym, radzić sobie lepiej lub gorzej z różnymi materiałami. Jeśli firma zainwestowała w sprzęt światowej klasy, może to znacząco wpłynąć na czas wykonania zlecenia, skracając go. A im mniej czasu zostanie poświęcone na wycinanie blachy na wymiar, tym niższy może być koszt usługi – chociaż nie musi, bo inwestycja w lepsze maszyny także wpływa na cenę.
Czas laserowej obróbki metali zależny jest także od tego jakie formy mają zostać przygotowane, o jakich wymiarach i na blasze jakiej grubości. Im większe parametry, a zatem też możliwości lasera, tym droższa może okazać się usługa. Warto jednak pamiętać, że bardziej zaawansowane urządzenie poradzi sobie doskonale nawet z kawałkami metalu o grubości do dwóch centymetrów i elementami o niewielkich wymiarach, a usługa zostanie wykonana znacznie precyzyjniej i bardziej estetycznie.
Czasem więcej znaczy mniej
Zasadniczo mniejsze zlecenia wykonywane są drożej, dlatego warto mieć to na uwadze zwłaszcza wtedy, gdy potrzebujemy większego zakresu usług niż samo cięcie blachy na wymiar. Wiele firm świadczy swoje usługi kompleksowo, umożliwiając, oprócz laserowego cięcia, dodatkową obróbkę metali – na przykład oczyszczanie z rdzy, tłuszczu czy innych zanieczyszczeń lub malowanie. Wybierając jednego wykonawcę uzyskujemy szansę na zmniejszenie finalnego rachunku, jak i oszczędność na samym transporcie blachy.